ForumPolitikk, religion og samfunn / Møtt Gud! :)
  • Møtt Gud! :)

    Startet av ALonelyGirl  6 år siden

    Jeg er 15 år, og har aldri vært kristen. Ble ikke døpt, da mamma ville jeg skulle bestemme selv. Vel,, for ikke så lenge siden så møtte jeg Gud. Det var en intens opplevelse og det kommer jeg nok aldri til å glemme.
    Men jeg lurer på om det er andre som har møtt Ham og vil fortelle hvordan de opplevde det?
    Anyway: Jeg er en troende nå! Og jeg er stolt av det!
    Gud er god 3

  • Lilja 95 6 år siden #1

    Så herlig å høre! :D
    Jeg har selv møtt Gud, blitt fylt av den hellige ånd, ja usikker på hva man skal kalle det :P

    Jeg gikk opp til forbønn på et kristent møte og en prest ba for meg :) Like etterpå skjedde det et eller annet.. En kraft fylte meg, det var en fantastisk følelse! :D Husker jeg sto i en evighet og gråt og skalv! Jeg måtte bare løfte armene og prise Gud, takke Jesus for dette! :D Å løfte armene slik hadde aldri føltes naturlig før, men det gjorde det da. Jeg brydde meg ikke noe om det som skjedde rundt meg, om noen så på meg eller hva som skjedde. Det var en utrolig deilig følelse! :D Sto der og gråt og skalv veldig lenge, det var en utrolig herlig følelse! :) Jeg skjønte at det virkelig finnes en Gud, og at han elsker meg :D
    Etterpå var jeg utrolig glad, lo masse, klarte ikke stoppe^^ Hadde en helt fantastisk kveld! Hadde en ro i kroppen jeg ikke kunne huske å ha hatt før :)

    Jeg var kristen før det, men det var den største opplevelsen jeg har hatt og den styrket virkelig troen min :)

    Fortell hvordan du opplevde det da :D

  • ALonelyGirl 6 år siden #2

    Jeg var med på konfirmasjons-tur og på kveldene hadde vi samlinger med lovsang og taler.
    På den første kvelden snakket vi om valg, og vi fikk ta et valg, et valg om vi ville ha Jesus i livet. Og vi bøyde hodet ned og lukket øynene (i respekt for andre) og da kunne vi ta det valget. Jeg rakte opp hånda og kjente tårer som presset på og hjertet dunka! Tenkte ikke så mye på det der og da.

    På den andre kvelden var det ny tale, en tale om å endre seg selv, å forbedre seg på noen områder. Det var mer lovsang og slikt. Og så kunne vi ta et nytt valg, denne gangen var valget å endre seg, forbedre seg og løfte seg mer opp. Vi bøyde hodet og lukket øynene og kunne ta det valget. Jeg tok det valget. Og da presset tårene, hjertet dunket og jeg ble rett og slett sliten. Men på en fantastisk god måte. Som om at lidelsene mine ble borte. At Jesus tok det for meg. Det var så deilig! Og jeg måtte bare grine. Det var fantastisk! Og jeg ble frelst!

    Så ba jeg og sa at jeg trodde på Jesus, at han døde på korset og stod opp igjen og at han var glad i meg osv. Og da i følge Bibelen (som en av konf.lederne fortalte meg) så blir man kristen! Jeg er takknemlig for at det skjedde! :)

  • glitterissa 6 år siden #3

    jeg har møtt gud men jeg er ikke kristen jeg er sikh.
    sikh er en uskjent reglion.

  • Fml 6 år siden #4

    Hvordan møter man gud? :0 Og hva skjer?

  • RainMaster 6 år siden #5

    Gud kommer til deg. Ei venninne av meg møtte han slik at hun var i en kirke eller noe sånn, så kom han til henne som et varmt lys. Hun var den eneste som så det lyset, men det var noe med det lyset, sa hun, hun har følt seg trygg siden :) Hun var heller ikke troende, men hun er det nå :)

  • JustMyself 6 år siden #6

    Jeg har møtt Gud!
    Det var helt fantastisk og helt uventa. Født i kristen familie, men ville ikke tro. Gjorde alt jeg kunne for å få Jesus bort fra meg. Så var jeg på et ungdomsmøte, og vips der fikk jeg ett møte med Gud.
    Fantastisk!
    Jeg er nå troende, og vært det i 3 år :)

  • Sveinis95 5 år siden #7

    kunne ønske jeg og kunne møte gud :)

  • minose 4 år siden #8

    Som en praktiserende muslim (sunni ~ konvertitt) ja du skjønner, anyways.. Så tror jeg på at ingen kan se/møte gud i dette livet, men i livet etter døden. Den eneste som har møtt (men ikke sett) gud i dette livet er peofeten Muhammed, da han dro opp til himmelen. :)
    Så svaret mitt er nei, du har nok ikke møtt gud. Det du har drømt, er en drøm som djevelen (aka shaytaan og jinn) har fått deg til å drømme.

    - jente 15 år (snart 16)

  • alienmeerkat 4 år siden #9

    Du kan desverre ikke møte gud før du har dødd. Det du har drømt er desverre bare en shaytaan (satan/djevel) drøm.

  • PratsommeMeg1 2 år siden #10

    Gud møter deg, når du vil gi deg over i hans hender, og bli frelst. Hva er å bli frelst? spør du kanskje. Det er å bekjenne sin synd for Gud, og ta imot hans frelse. Dette står det jo om i Bibelen. Gud BOR i alle de frelses hjerter. Ja, jeg tror jeg kan si det så bastant:) Han er i oss, og han fyller oss med sin fred og kjærlighet. Så ja, Gud møter oss på denne jorda.

    Og så utrolig godt å høre dere fortelle deres møte med den eneste sanne Gud! Stå på! Ikke mist motet! Dere har funnet Vegen!:)

  • BareMegselv11 ett år siden #11

    Konverter deg til Islam, for neste drøm er på vei!

  • 06jente 6 måneder siden #12

    En gang så løp hunden min ut på motorveien og jeg var sikker på at kom til å bli påkjørt så jeg løp opp til hytta for å hente mamma eller no sånt. Men så kom han løpende fra et annet sted! Og han kom rett til meg! Det var egentlig ganske magisk!
    Men jeg er Ikke kristen

  • MyChemicalRomance 6 måneder siden #13

    Har dessverre aldri møtt Gud, men er nå fortsatt troende.