• ""Kristen""

    Startet av Angsten  6 år siden

    Faren min er prest. Og jeg er kristen. Ja, jeg tror på gud, tror jeg. Men jeg blir mer og mer usikker.. For vist alt dette skjer i verden, hvordan er det da mulig at han eksisterer? Og hvordan kan han bry seg om meg når jeg er med på å rive verden hans ned? Når jeg lyver og banner og gjør ulovelige ting.. Er det noen der ute som føler det samme?

    -Jente,15 år

  • Kanobåt 6 år siden #1

    Hei. Eg er ikke kristen selv men har en bestevenn, of lere gode venniner som er kristne. De sier at Gud elsker deg like mye uansett og at han bryr seg om deg like my som alle andre. Er ikke kristen så vet ikke helt hvordan du føler der, prøver bare å hjelpe :)

  • annonym_99 6 år siden #2

    Jeg er kristen selv og jeg er yngre enn deg og har allerede opplevd denne følelsen om jeg virkelig er kristen bare fordi fammilien er det. Men ha tro og bare gå i kirken eller gå på eksempel på ungdomsmøter. Det som hjalp meg var å bare be om å få kjenne han fylle opp mitt hjerte med Den Hellige Ånd og/eller få andre til å be for deg. ;)

    Jeg skjønner godt hvordan det er, men det handler om å tro selv om du ikke ser Han så kan føle han. :) håper dette har vært til hjelp!

  • Ronon Dex 6 år siden #3

    Gud er med deg hele tiden. Jeg er kristen selv og leser litt i bibelen. Hvis du er lei deg eller har det som nå så snakk med Gud. Det pleier jeg og det hjelper, tro meg. Han blir ikke sint på deg selvom du gjør noe galt, bare trist. Han kjenner deg best i verden, og vet hvorfor du gjør det. Han forstår deg, og er god å snakke med.

  • Fml 6 år siden #4

    tror ikke på noe

  • minose 4 år siden #5

    Det tenkte jeg i flere år, men ikke nå lenger for jeg fant sanheten (sunni Islam). :)

  • PratsommeMeg1 2 år siden #6

    Gud bryr seg jo! Men alt det fæle som skjer i verden er ikke Hans feil! Det er oss, og Djevelens. Gud skapte verden bare god. Men vi synda, og tok valget å gå bort ifra Gud. Djevelen Prøver å få oss bort i fra Gud ved å friste oss med VERDENS GODER. For det høres vel mye morsommere å leve som alle andre ikkekristne? Drikke, feste, ha det gøy, banne og lyve? Hør, en kristen har det slett ikke kjedelig! En Frelst hviler i Kristi nåde, og det er nok å leve på. Skriv et spørsmål på diskusjonen Kristen Tro som jeg har opprettet her, så kan dere få bedre svar på ting;)

  • Anon-no 7 måneder siden #7

    Hva med gud/bibelen er det du tror på?

  • Kristen 5 måneder siden #8

    Jeg vil oppmuntre deg til å ære snill med de svake i samfunnet, og å be Gud hjelpe deg å slutte å banne. Og slutte å gjøre ulovlige ting. Og Jesus vil være så nerme deg :)

  • Tvillingbror og Tvillingsøster 20 dager siden #9

    Hei Vi 2 er en gutt og ei jente på 15 og et halvt år, vi er bror og søster tvillinger og bestevenner. Vi 2 trur på oss sjøl, på hverandre, på Tvillingbåndet vårt og på vennskapet vårt. Vi 2 trur ikke på Gud eller Jesus, men vi respekterer at andre mennesker trur på Gud og Jesus. Hilsen Tvillingbror og Tvillingsøster på 15 og et halvt år, som er Bestevenner.