ForumÅpent tema / Takknemlighet
  • Takknemlighet

    Startet av rydningen91  10 år siden

    Dagens eller Kveldens innlegg vil eg skrive om noe som er meget viktig!!!!.
    Det dreier seg om det som står i Tema ruten, alså takknemlighet. For det er ikkje alle som er det.
    Derme synest eg det er viktig og skrive om det, og det er nettopp det eg har tenkt til. Eg Kan starte med og skrive koffor det er så viktig og være takknemlig med ting man får. Det fyrste med det er, att når man får noe og då viser man takknemlighet til den personen eller til dei. så vil dei gje noe tilbake til deg, for då veit dei att du blir glad når du får noe.Og vist man då ikkje visre takknemlighet med det man får så vil man ikkje få noe tilbake. Men vist me skal sjå den fra den Kristene siden så betyr takknemlighet noe heilt annet, det betyr noe stort. Som er følgende att man skal takke Heren Jesus for alt det man får, og opplever. Og i ein andakt eg har lest så står det om tre F-ene.

    Den fyrste er att du er
    FØDT

    Den andre er att du er
    FRISK
    "Ja, sier du kanskje, men jeg er ikke så frisk lenger.
    Vel, du er i alle fall frisk nok til å lese dette.
    Bare det er vel noe å takke Gud for, er det ikke?" ( eit utdrag i fra andakten)

    Det tredje er att du er
    FRELST
    (det er vist du er Kristen som leser det, men vist du ikkje er Kristen så venter Jesus på Deg)

    Så komer det ein utfording:
    er du Takknemlig med noe, eller med livet dit?

    Gud Velsigne Deg

  • Soulja Boy 10 år siden #1

    Gud velsignet meg med å gjøre gjøre høyere beinet mitt 1-2 cm lavere sånn at jeg har hat smerter i 5 år. Begge knærne mine og ryggen har jeg smerter i hver dag. Tusen takk Gud, måtte vi hylle noen ingen har sett...

  • Kåre95 10 år siden #2

    @Soulja Boy
    Kansje det e ein straff eller et tegn på ka som sjer dersom du ikkje tror ? =) Det står i bibelen at de som ikkje går t himmelen, går t helvette, og det e kansje bare ein forsmag fort at du ska tenka "Dette va dårligt, eg vil virkelig ikkje gå t helvette, eg tror hellår at eg tror eg" :)

  • Smule 10 år siden #3

    Ikke for å virke nedverdigende, men jeg kan rett og slett ikke tro på den kristne tro. Den sier at homofili er galt. Dersom "gud" har så mye "makt" hvorfor lage noe, for så å si at det er galt? Religion er hovedårsaken til mange kriger og mye lidelse. Ja, i livet er det viktig å ha noe å tro på, men for meg er ikke det å gå rundt å tro at "gud" ser meg. "Han" kan ikke gjøre NOE for å gjøre livet mitt bedre, det er det JEG som kan. Jeg har tro på meg selv, og det er nok for mitt liv :)
    Jeg er ikke homofil selv, men har mange venner som er det. Ingenting galt med dem, og de havner ikke i "helvette" bare for at de liker det samme kjønn.
    Hadde hele værden vært hetrofil, hadde den vært overbefolket.
    Og jeg havner heller ikke der fordi jeg ikke tror på "han".
    Men ja, taknemlighet til de som viser at de gir noe, det er viktig :D

  • -Lilleblomst 10 år siden #4

    Soulja Boy har jo rett å si dette , jeg tror ikke akkurat at dette er en straff , som jeg , jeg er ikke orgentlig kristen , men jeg tror på at jesus fint og gud fins men har en annen oppfatning etter døden , som jeg tror at det ikke fins et helvete , eller djevel men Luficer og jeg tror ikke den falne lys engelen er ond eller slem , bare uheldig og stolt . og jeg tror ikke du kommer til Himmelen eller helvete som dere sier . men at man bli gjennfødt som et nytt menneske eller noe annet. er ikke helt sikker på min tro , men tror værtfall ikke på at det dere kaller for djevelen eller satan . at Luficer er ond eller slem , han er bare missforstått :P ,, ble egentlig mye å skrive men,, til poenget , jeg syntest bare at folk skal ha rettigheter til å fortelle hvordan de har hatt og hvordan de har det , utenatt de andre skal kalle dette straff for sine "synder" for alle synder vell ?? og de som er homofile eller Lesper eller bifile har like stor rettighet som me som er hetrofile til å leve sånn som de føler uten å bli kritisert?


    - takk for meg ;)

  • Mammo 10 år siden #5

    Jeg synes det er litt å ta i, når du sier at gud straffer deg for at du ikke tror.. Skal jeg da bare komme til hælvete bare fordi jeg ikke er kristen? bare fordi jeg mener noe annet enn det kristendommen sier jeg skal mene? bare fordi jeg ikke tror på gud og jesus? Kan du/dere si meg hvorfor gud da skal straffe meg fordi jeg ikke tror på han?! For hvis gud er så mektig som dere sier, hvorfor skapte han da verden sånn at man kan tro på det man vil!

    Jeg tror selv på en slags blanding av mine egne tanker og buddhismen.

  • PratsommeMeg1 3 år siden #6

    Mammo, det du spør om der kan man skrive en hel bok om. Og det er det garantert gjort før. Og jeg vil bare prøve å svare kort. Er selv en overbevist kristen, "evangelisk luthersk kristen", hvis du vil ha det nøyaktig.

    Det er lett å tenke på Gud som en dommer, en hatefull og vred gud som straffer mennesker med sykdommer og krig på jorden, og en evig død i helvete etter døden

    Men hør etter nå:
    DET ER IKKE SANT

    For ¨å forstå dette, må vi begynne helt forfra, fra begynnelsen av.
    Gud skapte verden. Han skapte også dyrene, plantene, og menneskene. Jeg regner med du har hørt om Adam og Eva. De var de aller første menneskene på jorda. De elsket Gud, og Han elsket dem. Men Gud ville gi dem et valg. For Gud ville ikke skape roboter som bare elsket fordi Gud hadde skapt dem til det. Gud ville skape mennesker som elsket ham fordi de ville, og fordi de virkelig var glade i ham. Skjønner du tankegangen? Derfor ga Gud dem et valg. Han plasserte et tre mitt i Edens hage (der ble Adam og Eva født), Kunnskapets tre. Gud forbød menneskene å ete av akkurt det treet. Han sa at den dagen de spiste av frukten på treet skulle de dø. Dette gjorde Han for å prøve deres kjærlighet. Og om du kjenner historien, så kom Djevelen (Satan, som en slange) og frister Eva. Han sa til henne at de slett ikke skal dø om de eter av frukten, men at de skal bli som Gud, og kjenne forskjell på godt og ondt (det fantes nemlig ikke noe synd i verden enda). Eva spiser av frukten, og faller i synd; hun bryter med det Gud hadde sagt. Dette var det første steget, og herfra utviklet verden seg til en syndig og fordervet verden,

    Dette ble mye historie. Men poenget er, at alt det vonde, krig, sykdom, plager, er en følge av synden. Og det er menneskenes egen feil, VÅR egen feil, at det er slik ondskap i verden. IKKE GUDS.

    Også skal jeg prøve å svare på spørsmålet ditt, Mammo. For ja, det finner et helvete. Og ja, du kommer dit om du ikke tror på Jesus.

    Men hør, det er ikke fordi Gud er en ondskapsfull og hevnlysten dommer Han gjør det, men fordi han simpelthen ikke TÅLER synd. Gud er hellig, ren, syndfri.

    Men Gud har gitt oss én mulighet. ÉN ENESTE MULIGHET TIL IKKE Å HAVNE I EVIG DØD.

    Og denne redningen ligger i Jesus. "For så høyt har Gud elsket verden, at Han gav sin sønn, den enbårne (Jesus), for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt (havne i helvete), men ha evig liv (i himmelen)" (Joh, 3:16). Dette er ett av de mest kjente versene i Bibelen, og blir kaldt "Den Lille Bibel". verset rommer mye av det Bibelen taler om, nemlig Guds frelse.

    Og prøv å bli med på tanken: Gud er hellig. Gud er evig. Han bor i sitt evige rike. Han er skaper av alt, og ingen ting er blitt til uten ham. Og Gud, som ALDRI har syndet, som det ikke finnes NOE ONDSKAP i, som er helt og fullt ren og rettferdig, Han sender sin sønn Jesus for å dø på et kors for dine og mine synder! Er det ikke sprøtt? Og er ikke det kjærlighet?

    Jeg spør igjen:
    ER IKKE DET KJÆRLIGHET?

    #vanskeligåsvareoverchat

  • Uffneii 2 måneder siden #7

    Tusen takk vår såkalte gud for at du tok bestemoren min fra meg, to kaniner, ga meg en jævel til bestefar, en sinneproblem fylt far som kan si slemme ting, bli mobba 24/7, lærere som hater meg, en kusine som slår meg
    Takk for all det JÆVLIGHETEN
    gud
    (:

  • Uffneii 2 måneder siden #8

    Og kristendommen handler jo så mye om og være snill, men har en historie fylt av mord på andre som ikke trodde på deres gud++
    Homofili er galt
    Du skal være snill og grei så vil bare bra ting skje—— nei, det er bullshit