Temasider /  Fra ekspertene / Ekspertene møtte reklamebyrå
Dekorbilde grønn strek

Ekspertene møtte reklamebyrå

Ekspertpanelet + TRY = sant! Les om da ekspertene gav sine råd til Try, som skal utvikle ny kampanje for Kors på halsen.


Ekspertpanelsamling med reklamebyrået TRY

Denne samlingen startet som den normalt gjør, med pizza, brus og prating. Det var litt prat om den nye fraværsgrensen, og noen som kom litt sent på grunn av den. Det var flere nye fjes i samlingen denne dagen. To voksne, og en ny ekspert, Mikkel. De to voksne var fra byrået Try.

Dagens tema var god reklame for ungdom. Vi skulle finne ut hvordan reklame vi ungdom likte, hva som gjorde oss interessert. Vi skulle fortelle hvordan spørsmål vi mislikte å få fra foreldre. Vi fikk også en oppgave hvor vi skulle sette oss inn i det andre kjønnet. Vi diskuterte hva de forskjellige kjønnene snakket om i vennegruppe, og hvorfor de ikke snakket om det samme. Vi snakket mye om kjønnsroller, og hvordan vi kan forandre det i samfunnet. Vi snakket om hvorfor det ikke er like vanlig å ha en følsom samtale når du er gutt, men jenter har det ganske ofte.

Det ble også mye snakk om norske forbilder, som for eksempel Sophie Elise. Vi lærte de viktigste punktene for å lage en bra reklame, og samlingen ble veldig lærerik. For å oppsummere så var vi på samlingen med Try, og lærte mye om reklame. Vi hjalp også Try videre med å lage en reklame til Kors på halsen. Vi snakket om kjønnsroller, og hva vi kan gjøre for å bryte ut at de. Det var alt i alt en veldig vellykket samling.

 

Skrevet av Kaja (16), ekspert i Kors på halsen